Honor Magic 2 Review: A Phone Full of Tricks

Snelle uitvoering

minpunten

Exclusief voor China
Geen koptelefoonaansluiting
Magic UI is onhandig

Beoordeling Batterij 10 Weergave 8.4 Camera 8.5 Prestatie 7.4 Audio 7.1 Onderste lijn

Tenzij je in China woont, is de Honor Magic 2 niet gemakkelijk te verkrijgen, maar het is een telefoon die wordt geleverd met een aantal indrukwekkende hardware. Met in totaal zes camera's, een sliderontwerp, een notch-less display en een vingerafdruksensor op het scherm, is de Honor Magic 2 wat de toekomst van onze smartphones zou moeten zijn.

8.88.8 Magic 2by Honor

De Honor Magic 2 is een exclusieve smartphone voor de Chinese markt, maar het is een zeer aantrekkelijk apparaat en kan de weg effenen voor toekomstige smartphones. Het heeft een sliderontwerp, zes camera's, een vingerafdruksensor op het scherm en een inkepingvrij scherm zonder rand.

Is de ervaring zo magisch als het klinkt of is deze telefoon gewoon gewoon rook en spiegels? Ontdek het in onze Honor Magic 2 review.

Ontwerp

Aan de buitenkant ziet de Honor Magic 2 eruit als je gemiddelde vlaggenschip-smartphone. Het is gemaakt van glazen panelen aan de voor- en achterzijde met een metalen frame dat alles bij elkaar houdt. De bouwkwaliteit is uitzonderlijk. De hele telefoon maakt zwaar gebruik van afgeronde hoeken, zijkanten en taps toelopende randen voor een slank uiterlijk dat comfortabeler is.

Dankzij de vormfactor van de schuifregelaar kan Honor een scherm zonder rand zonder inkeping bereiken en de camera's aan de voorzijde verbergen.

Wat het ontwerp van de Honor Magic 2 uniek maakt, is het schuifmechanisme. Dit is vergelijkbaar met de Xiaomi Mi Mix 3 en geeft je een gevoel van nostalgie als je ooit old-school slider-telefoons van vroeger hebt gebruikt. Dankzij de vormfactor van de schuifregelaar kan Honor een scherm zonder rand zonder inkeping bereiken en de camera's aan de voorzijde verbergen. Als u het scherm naar beneden schuift, worden de drie naar voren gerichte camera's zichtbaar.

Het hebben van een bewegend onderdeel op een smartphone roept ongetwijfeld zorgen op over hardwarefouten, maar ik zie deze schuifregelaar niet snel mislukken. Het schuifmechanisme voelt stevig, duurzaam en houdt de voor- en achterkant van de telefoon stevig op zijn plaats, ongeacht of de telefoon wordt geopend of gesloten. Het schuifmechanisme voorkomt echter dat de telefoon water- en stofbestendig is. Stof verzamelt zich eigenlijk vrij gemakkelijk in de blootgestelde gebieden wanneer de schuif open is. Tot nu toe heeft dit de Magic 2 op geen enkele manier negatief beïnvloed, maar doe je best om deze gebieden toch schoon te houden.

Net als de Huawei P20 Pro van het moederbedrijf van Honor, heeft de Magic 2 gradiëntkleuren. Het model dat ik heb gebruikt is de zwarte editie, maar het ziet er meer zilver uit dan zwart. De Magic 2 is ook verkrijgbaar in rode en blauwe varianten. Het zwarte model stroomt van een helder zilver op de bovenste helft naar een donkerblauw op de onderste helft van de telefoon. De gradiëntkleur is mooi en opvallend, maar de reflecterende afwerking maakt de Magic 2 moeilijk schoon te houden van vingerafdrukken. De uitstekende cameralenzen aan de achterzijde zijn ook een magneet voor stof en even moeilijk schoon te houden.

tonen

De Honor Magic 2 beschikt over een groot 6,39-inch volledig beeld 2.340 x 1.080 AMOLED-scherm met ongelooflijk dunne randen rondom. Zoals eerder vermeld, is er geen inkeping, dus je krijgt een fullscreen-ervaring zonder uitsnede. Het scherm ziet er prachtig uit. Kleuren zijn levendig, kijkhoeken zijn fantastisch en het scherm is scherp en helder. Inhoud bekijken op dit scherm is leuk en tekst en afbeeldingen zijn gemakkelijk te lezen. Zichtbaarheid buiten op het display van de Magic 2 leverde ook geen problemen op, het wordt voldoende helder om comfortabel te zien in direct zonlicht.

Prestatie

De Honor Magic 2 is niet traag in uitvoering. De Magic 2 heeft dezelfde pk's als de Huawei Mate 20 Pro, met een Kirin 980 SoC en 6 GB of 8 GB RAM. De Kirin 980 is een van de krachtigste chipsets op de markt, dus het is geen verrassing dat de Magic 2 zeer goed presteert in benchmarks en real-world gebruik. De telefoon is extreem snel om applicaties te starten, multitasken en navigeren door de gebruikersinterface is een zijdezachte ervaring. Gamen is ook geweldig. Geavanceerde titels uit de Google Play Store zoals Shadowgun Legends werken soepel met geweldige grafische weergaven en consistente beeldsnelheden.

De prestaties van de batterijlevensduur zijn even indrukwekkend. Hoewel de 3.400 mAh-batterij niet zo groot is als die van Huawei P-serie en Mate-serie, is deze meer dan voldoende voor de Honor Magic 2. Met een goede mix van e-mails lezen, sms'en, browsen op sociale media, games spelen en kijken YouTube, Magic 2 duurde gemakkelijk een hele dag voor me. Screen-on tijd bereikte consequent de vijf uur markering die voor de meeste gebruikers meer dan genoeg zou moeten zijn. De Honor Magic 2 bevat ook een snellader van 40 W in de doos waarmee je in slechts 15 minuten 50 procent kunt opladen.

Hardware

Hardware op de Honor Magic 2 is redelijk geavanceerd. Er is een enkele USB Type-C-poort aan de onderkant vergezeld van een enkele luidspreker. U zult nergens op het apparaat een hoofdtelefoonaansluiting vinden. Er is ook geen draadloos opladen of microSD-uitbreiding, maar de Magic 2 biedt voldoende interne opslag met 128 en 256 gigabyte opties.

Het is niet frustrerend vreselijk om te gebruiken, maar het is niet zo goed als een standaard vingerafdruksensor.

De Honor Magic 2 heeft een in-display vingerafdruksensor, vergelijkbaar met de Oppo R17 Pro en de OnePlus 6T. Een klein gedeelte van het display wordt verlicht met een grafische vingerafdruk om aan te geven waar u uw vinger kunt plaatsen om het apparaat correct te ontgrendelen. Eén ding dat alle in-display vingerafdruksensoren momenteel gemeen hebben, is hun traagheid en inconsistentie - de Magic 2 is niet anders. Het is niet frustrerend vreselijk om te gebruiken, maar het is niet zo goed als een standaard vingerafdruksensor. Deze technologie wordt in de loop van de tijd aanzienlijk beter, maar we komen waarschijnlijk pas volgend jaar op dat punt.

Camera

Een ander echt uniek kenmerk van de Honor Magic 2 is de camera-instelling, omdat deze zes sensoren heeft - drie aan de achterkant en drie aan de voorkant. De hoofdcamera aan de achterzijde is een 16-megapixel f / 1.8-lens, vergezeld van een 16-megapixel groothoek en een 24-megapixel monochrome sensor. De monochrome sensor wordt gebruikt voor het maken van zwart-witfoto's en portretfotografie.

De belangrijkste camera aan de voorzijde is ook 16MP, geflankeerd door twee extra 2MP-camera's. De hoofdsensor is de enige voor het maken van foto's, terwijl de 2MP-sensoren zijn bedoeld voor 3D gezichtsontgrendeling, portretmodus en portretmodus lichteffecten. De 3D gezichtsontgrendeling werkt erg goed en is extreem snel. Schuif de telefoon open om de camera te onthullen en de telefoon wordt ontgrendeld voordat u het weet. Dit is een veel veiligere optie voor het ontgrendelen van de Magic 2 en het is veel sneller en betrouwbaarder dan de vingerafdruksensor.

Zowel de voor- als de achtercamera profiteren van de NPU van de Kirin 980, met AI-scèneherkenning. Dit betekent dat de camera scènes en objecten zoals voedsel, planten, stadslandschappen, huisdieren en meer kan herkennen en het beeld dienovereenkomstig kan aanpassen voor de beste resultaten. Hoewel het inschakelen van de AI-scèneherkenning een verschil maakt in het uiterlijk van de afbeeldingen, is het niet gemakkelijk merkbaar in elke scène. In sommige situaties geeft u misschien zelfs de voorkeur aan uw foto's zonder de AI-verbeteringen en is het waarschijnlijk beter om het uit te schakelen als u uw afbeeldingen liever handmatig aanpast.

De algemene beeldkwaliteit van de achteruitrijcamera is behoorlijk indrukwekkend en ik vond heel weinig om over te klagen met de Magic 2 als mijn dagelijkse smartphonecamera. De camera produceert scherpe beelden met nauwkeurige kleuren en uitstekend contrast. Dynamisch bereik op de camera's van de Honor Magic 2 zorgt voor geweldige schaduw- en hooglichtdetails en situaties met een hoog contrast werden heel goed verwerkt. De camera presteert ook goed bij weinig licht. Details zijn nog steeds erg helder en scherp, afbeeldingen zijn nog steeds vol kleur en er is heel weinig ruis. Hoogtepunten in situaties met weinig licht worden heel goed verwerkt dankzij het uitstekende dynamische bereik van de camera. Er is geen bloei of overbelichting waardoor veel details behouden blijven.

We hebben hieronder een galerij opgenomen voor eenvoudige weergave, maar u kunt de afbeeldingen in volledige resolutie bekijken door hier te klikken.

Software

Als je EMUI niet leuk vindt, zal de Magic 2 je mening niet veranderen.

De Honor Magic 2 wordt geleverd met de nieuwste Android 9.0 Pie met Magic UI 2.0 bovenop. Magic UI is in wezen dezelfde interface als EMUI die op andere Honor- of Huawei-apparaten wordt gevonden, maar het is omgedoopt tot de Magic 2. Als je EMUI eerder hebt gebruikt en van de ervaring geniet, voel je je meteen thuis op de Magic 2. Als je EMUI niet leuk vindt, zal de Magic 2 je mening niet veel veranderen. Ik geef de voorkeur aan een meer stock-achtige ervaring, dus de kleurrijke en cartoonachtige esthetiek van EMUI is niet echt mijn ding.

Met Magic UI 2.0 heeft Honor zijn eigen AI-assistent genaamd "YOYO" geïmplementeerd. Deze virtuele assistent is geschikt voor machinaal leren en verondersteld geest-leesmogelijkheden te hebben, wat op zijn zachtst gezegd vreemd klinkt. Helaas kon ik deze functie niet testen, omdat deze momenteel alleen Mandarijn begrijpt. Dit is logisch gezien het feit dat de Honor Magic 2 alleen in China wordt verkocht. Omdat dit een apparaat is voor Chinese markten, zijn er ook veel Chinese applicaties vooraf geïnstalleerd. Mocht dit apparaat ooit op andere markten komen, dan zullen deze apps waarschijnlijk niet worden geïnstalleerd, maar het is iets om op te letten als u besluit de Magic 2 te importeren.

bestek

Volledige specificaties: Honor Magic 2-specificaties: de meest veelzijdige slider-telefoon die je ooit hebt gezien?

Honor Magic 2 prijzen & laatste gedachten

De Honor Magic 2 kost 3.799 yuan (~ $ 545) voor het basismodel met 6 GB RAM en 128 GB opslag, 4.299 yuan (~ $ 615) voor 8 GB RAM en 128 GB model en 4.799 yuan (~ $ 690) voor de 8 GB RAM-versie met 256 GB van opslag. De prijs is zeer concurrerend in vergelijking met veel andere vlaggenschip-smartphones.

Overweegt hoe krachtig en krachtig de Magic 2 is, het is een geweldige deal. Het inkepingvrije display, zes camera's en het sliderontwerp bieden een prachtige en unieke hardware-ervaring. Het ongelukkige deel is dat je waarschijnlijk veel meer betaalt om het te importeren, omdat Honor niet van plan is het ergens anders uit te geven. Als je een vergelijkbare slider-telefoonervaring wilt, is de meer algemeen beschikbare Xiaomi Mi Mix 3 misschien een betere optie.

Volgende: Xiaomi Mi Mix 3 hands-on: de schuif zonder rand

Bijwerken: Al uw Pixel-telefoon i ingechreven in het Android Beta-programma, klikt u op die knop “yteemupdate” - de OTA voor Android Q Beta 5 wordt nu uitgerold....

Oppo heeft giteren meer detail onthuld over de cameratechnologie onder het cherm, waardoor we een voorproefje krijgen van wat er in de toekomt gaat gebeuren. Dat wa echter niet de enige belangrijke te...

Populariteit Verkrijgen