PUBG Mobile Review - voldoet het aan de erfenis van het origineel?

Schrijver: Louise Ward
Datum Van Creatie: 10 Februari 2021
Updatedatum: 1 Juli- 2024
Anonim
PUBG MOBILE | INTO THE AFTERMATH

Inhoud

Battlegrounds (PUBG) van Player Unknown heeft de wereld in vuur en vlam gezet in 2017. Het heeft miljoenen verkocht voordat het zelfs Early Access op Steam verliet, en begon de gekte van de Battle Royale gaming die we nu ervaren. Niet zo lang geleden landde deze FPS-juggernaut op mobiel.

In PUBG speel je als een huurling die samen met maximaal 99 andere spelers op een eiland parachutespringt. Eenmaal geland, zoeken spelers naar wapens, munitie, pantser en andere benodigdheden in een laatste man-staande death match. De kaart van het spel begint groot, maar krimpt snel als de elektrische storm rond het eiland in steeds kleinere cirkels instort, waardoor spelers samen worden gedwongen naarmate het spel vordert.

Het is een eenvoudig concept met veel ruimte voor complexiteit. Je landt op een eiland met 99 andere mensen en alleen je vuisten. Zoek een pistool en blijf in de cirkel. De laatste staande wint. Is het de moeite waard om te spelen? Dat is wat we willen ontdekken in deze PUBG Mobile-review.

Kenmerken

De mobiele versie van PUBG heeft vrijwel alle functies van zijn pc-tegenhanger, op enkele uitzonderingen na. De game biedt alleen de originele kaart van PUBG, Erangel - een verlaten, vaag Oost-Europees eiland van 8 km x 8 km. Alles van de pc-versie van deze kaart - van de verlaten militaire basis tot de uitgebrande kerncentrale - heeft de mobiele versie van de game gehaald.

De mobiele versie van PUBG heeft vrijwel alle functies van zijn pc-tegenhanger.

Alle wapens, uitrusting en voertuigen die beschikbaar waren toen PUBG voor het eerst Early Access verliet, zijn hier ook. De wapens die het sindsdien heeft toegevoegd, zijn afwezig, net als de tweede kaart van het spel, Miramar.

De game is helemaal gratis. Je kunt inloggen als gast of met Facebook om te spelen.Met gameplay en dagelijkse inlogbeloningen verdien je je accountervaring en gevechtspunten, die je kunt besteden aan kratten die een willekeurig kledingstuk voor je personage bevatten. Anders dan in de pc-versie, begin je niet met beschikbare kleding, maar het krijgen van ten minste een broek duurt niet te lang.

Kratten krijgen gaat vrij snel.

De matchmaking werkt vrij snel bij het in de wachtrij plaatsen in squadron, duo of solo-modus, hoewel veel van de opties van de pc-versie afwezig zijn. Het lijkt op dit moment nog niet mogelijk om een ​​aangepaste aangepaste match te maken. Er is een menu-optie voor het maken van een 'kamer', maar deze lijkt te zijn voor het maken van chatrooms en lijkt ook nog niet te werken.

Ik hoefde nooit lang te wachten om gekoppeld te worden aan een ploeg, hoewel verbindingsproblemen vrij gebruikelijk waren. Elk team met wie ik speelde had bij het begin van het spel ten minste één speler losgekoppeld. Ik kwam nooit verbindingsproblemen tegen toen ik speelde, maar ten minste één teamgenoot reageerde in de meeste games niet.

De game heeft een ingebouwde voicechat, wat werkt, hoewel het voelt alsof de meeste spelers gewoon de luidspreker van hun telefoon gebruiken voor een microfoon. Als de microfoon zich aan de onderkant van de telefoon bevindt, zoals gebruikelijk is, kan dit leiden tot behoorlijk irritant extra geluid wanneer de palmen van spelers er tegenaan wrijven.

gameplay

Het is allemaal goed en wel als PUBG Mobile getrouw de geografie van het eiland nagebootst en je alle wapens laat gebruiken en alle auto's van de originele game bestuurt, maar als de besturing niet in staat is, valt alles uit elkaar.

Voor alle duidelijkheid: de bedieningselementen in PUBG Mobile zijn niet zo goed of nauwkeurig als de pc-versie. Duh.

De game maakt gebruik van virtuele joysticks voor spelerbeweging en camerabediening, en een grote knop met een kogel aan de rechterkant schiet je pistool af. Het is in het begin een beetje onhandig, maar voelt na een paar games eigenlijk best vloeiend aan.

Het is in het begin een beetje onhandig, maar voelt na een paar games eigenlijk best vloeiend aan.

De game biedt een paar verschillende bedieningsopties om alles een beetje beter te laten voelen en zich te ontdoen van de onhandigheid van het zoeken naar knoppen die je niet op gevoel kunt vinden. Een zwevende opnameknop, die beweegt naar waar je duim het laatst werd aangeraakt, maakt fotograferen net zo eenvoudig als tikken waar je vinger al is, in plaats van je hand te heroriënteren om de plek te bereiken waar het pistool wordt afgevuurd. Items worden automatisch opgehaald, gesorteerd en uitgerust in het spel, wat een beetje saai menu-beheer vermindert. De game biedt ook gyroscopische bedieningsopties, waar ik nog nooit van heb genoten, maar sommige zweren erbij.

Kleine details, zoals het automatisch ophalen van items, verbeteren de speelbaarheid veel.

Zelfs met die opties voelt de game nog steeds een beetje onhandig aan. Die onhandigheid beïnvloedt eigenlijk welke soorten tactiek en gameplay effectief zijn. In de pc-versie kunnen sluipschutters behoorlijk dominant zijn. Erangel is een vrij wijd open kaart, er zijn lange stukken relatief vlak terrein bezaaid met heuvels. Het is niet moeilijk om een ​​goed uitkijkpunt te vinden om mensen uit te kiezen. De precisie van een muis en toetsenbord maakt dit nog eenvoudiger.

Gevechten in PUBG Mobile zijn meer gericht op opdrachten op middellange en korte afstand. Het is moeilijk om mensen echt consequent op afstand te raken in deze game. Het is zelfs nog moeilijker wanneer rekening wordt gehouden met de daling van de kogel. Automatische wapens, evenals jachtgeweren, met hun bredere dradenkruis, lijken hier bijzonder krachtig.

Rijden en schieten is een meer haalbare strategie laat in het spel.

Voertuigen spelen vaak ook een grotere gevechtsrol. In de pc-versie van PUBG worden voertuigen een aansprakelijkheid naarmate de kaart kleiner wordt - ze zijn groot, luid en moeilijk te missen. In PUBG Mobile zijn ze eigenlijk vrij gemakkelijk te missen. Een snel bewegend doelwit zoals een jeep, vooral met iemand op de passagiersstoel met een pistool, kan heel gemakkelijk rond de omtrek van de cirkel rijden en mensen afzetten, zelfs aan het einde van het spel.

Prestatie

Wat PUBG een behoorlijk goed uitziende game op pc maakt, ontbreekt min of meer in de mobiele versie. De belichting en de deeltjeseffecten die het uiterlijk van de game echt verkopen, zijn allemaal vrijwel uitgeroeid, en waarschijnlijk om een ​​goede reden. Dat soort elementen kan behoorlijk veeleisend zijn voor hardware. Het resultaat is een vrij saai ogende recreatie. Het terrein, personages en wapens zien er allemaal min of meer hetzelfde uit als de pc-versie, alleen met modderige texturen met een lagere resolutie.

Het spel heeft echt moeite om te rennen wanneer je het eiland binnenvalt.

De game draaide vrij stabiel op mijn LG G6, maar het had zeker een behoorlijk deel van de hik. Ik zou het niet aanraden om op iets veel ouder dan dat te spelen. Ik probeerde het spel te laden op de minimale iOS-optie, de iPhone 5s, en het crashte voordat het hoofdmenu elke keer werd geladen. Ik zou me voorstellen dat Android-telefoons van dezelfde leeftijd evenveel moeite zouden hebben.

Volgende lezen: Fortnite vs PUBG: Tien mobiele verschillen tussen de twee grootste battle royales

Normaal spelen verliep meestal prima. Er waren bijna altijd serieuze framesnelheiddalingen tijdens het parachutespringen naar het eiland, maar dat is niet helemaal schokkend. Het klaarde op zodra ik landde, toen het spel niet langer het hele eiland moest renderen.

De audio is behoorlijk verschrikkelijk. In de meeste versies van PUBG is het horen van de richting en het volume van geluiden zoals geweerschoten en voetstappen vrij belangrijk voor het leren van de locatie van een vijand. Het is een stuk moeilijker om deze informatie in de mobiele versie te vertellen. Voetstappen waren bijzonder luid en klonken allemaal ongeveer hetzelfde voor mij. Ongeacht waar ze waren, zodra iemand binnen 15 of 20 voet van mij was, klonk het allemaal hetzelfde. Het klonk allemaal ook slecht.

Gevolgtrekking

U hoeft niet zo berekenend te zijn om ver te komen in PUBG Mobile. Een deel daarvan is te wijten aan de opname van bots op vroege niveaus, waardoor je kunt wennen aan de besturing van het spel zonder volledig te worden blootgesteld aan de normaal nogal straffende moeilijkheid. Zelfs dan zorgen de onnauwkeurige bedieningselementen voor een lossere, minder gespannen ervaring. Ik vind dat jammer.

Wat PUBG echt geweldig maakt op pc, is de spanning dat je methodisch het midden van de kaart moet halen terwijl je wisselt tussen kat en muis, zonder te weten waar de volgende vijand opduikt. Het is een heel ander soort schietervaring dan de meeste games, en veel daarvan ontbreekt in PUBG Mobile.

PUBG Mobile is leuk, maar het is niet erg gespannen.

PUBG Mobile is leuk, maar het is niet zo gespannen als zijn pc-tegenhanger. De inzet voelt lager, en het mist veel van wat de pc-versie van de game zo speciaal maakt - in essentie voelt het een beetje hol.

PUBG heeft sinds de lancering talloze updates en verbeteringen gekregen. PUBG Mobile heeft een vergelijkbare behandeling gekregen met een aantal belangrijke updates van de game, waaronder de nieuwe Sanhok-kaart. U kunt op de hoogte blijven van de nieuwe updates op onze officiële patch-aantekeningenpagina. Houd er ook rekening mee dat sommige markten PUBG Mobile Lite kunnen downloaden, een versie van de game die op oudere smartphones of oudere smartphones kan worden uitgevoerd.

Als je op zoek bent naar een nieuwe mobiele shooter, zou je veel erger kunnen doen dan PUBG Mobile. De game is er allemaal, het werkt en het is gratis. Maar als u dezelfde strategische, nagelbijtende ervaring van de pc-versie wilt, kunt u een beetje teleurgesteld zijn.

Lees volgende: PUBG mobiel versus Fortnite mobiel: Welke battle royale wint?

Wat vind je van PUBG Mobile? Laat ons je mening weten in de reacties, bekijk ook onze PUBG Mobile tips en trucs-functie, evenals onze PUBG Mobile update tracker.

Dat is het voor onze PUBG Mobile-review. Op zoek naar meer first person shooters voor mobiel? Bekijk onze beste mobiele FPS-gids.

E3 i nog teed een evenement voor pc en conole-gaming. We zien echter teed meer mobiele game elk jaar en dit jaar wa geen uitzondering. Er waren veel aankondigingen, maar er tonden er een paar bij de ...

Functie en nieuw van Bepaar 83% op onze Android-ontwikkeling voor beginnercuru - Dat klopt: gebruiker kunnen nu een enorme 83% beparen op onze introductiecuru die wordt geleid door de legendariche Gar...

Interessante Artikelen